Monday, June 12, 2023

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

 TESTIMONI SHAKLEE SAYA BEKAS PESAKIT FIBROID



Al kisahnya bermula selepas saya berkahwin pada tahun 2014. Masa tu tak tahu lagi ada sakit ni sebab sejak kecil tak pernah sakit yang teruk sampai kena tahan wad. 

Buat pertama kalinya dalam sejarah hidup kena tahan wad di Hospital Baling. Masa tu tinggal sekejap di sana rumah mertua. Jadinya hospital terdekat adalah Hospital Baling. Gambar dalam simpanan takde sebab telefon lama rosak. Hanya diabadikan di dalam Instagram sebagai kenangan pahit. Pertama kali kena tahan wad asbab darah period non stop dan keluar banyak sampai HB jadi sangat rendah. Mujur tak pitam /pengsan. Kalau tengok tarikh kena admit tu pada bulan 2 tahun 2016. Dua tahun selepas berkahwin.

Masa ni belum kenal Shaklee lagi. Memang takde consume apa-apa suplemen pun. Hanya makan ubat hospital. Ubat berhentikan darah dan tambah darah sahaja.


KALI KE -2 KENA TAHAN WAD





Kufikirkan pertama dan terakhir masuk wad, malangnya sakit masih berulang untuk tahun berikutnya. Setiap kali datang period, pasti darah keluar banyak Non stop sampai HB rendah. Masa ni tahun 2017 dah pindah semula ke Manjung dan bekerja. Boleh dikatakan setiap bulan pasti ada satu hari bercuti sebab tak larat sangat. Kepala pening, dada jadi sesak sukar nak bernafas. Mungkin asbab darah tak cukup dalam badan. Oksigen tak dapat memenuhi ruang pernafasan. 

Yang pernah alami masalah kurang darah pasti tau betapa peritnya. Kena masuk 4 beg darah masa ni. Sakitnya Allah je yang tahu. Berpeluh panas satu badan. Lapar pun ye jugak. Makan banyak masa kat wad tapi badan tak naik pun. Orang cakap masuk darah memang akan kerap lapar. Tengah malam pun makan tak kira waktu. 

Masa ni dah start cari suplemen apa yang dapat bantu untuk tambah darah. Jumpalah seorang SID Shaklee yang jual VITA-LEA. So, inilah kali pertama Intan cuba makan. Ternyata berkesan pada diri Intan. Kesan selepas makan memang rasa beza banyak. Badan rasa bertenaga, tak lesu, muka pun tak pucat. Cukup vitamin yang diperlukan dalam sehari.





*Baca link di atas untuk info lanjut mengenai Vitalize (nama baru)



HARAPNYA YANG NI KALI TERAKHIR KENA TAHAN WAD


Sejak alami sakit sejak tahun 2016 sampailah 2018 tak ada perubahan pun even dah makan ubat berhentikan darah, masalah tetap tak selesai. Akhirnya pada bulan 2, 2018 appointment doktor di Hospital Seri Manjung. Suami bertanyakan doktor bilakah masalah Intan akan selesai? Dah makan ubat tapi masalah tetap sama. Takkan setiap bulan nak kena masuk darah, tahan wad. Intan sendiri pun tak sanggup nak sakit.


Jadinya pihak hospital buatkan surat appointment untuk berjumpa dengan pakar di Hospital Sultan Abdul Halim di Sungai Petani Kedah. Mulanya datang semata-mata untuk check up. Tapi selepas jumpa doktor dan buat check up, doktor sahkan Intan ada sakit fibroid. Doktor cadangkan untuk buat pembedahan segera. 

Datang sehelai sepinggang je masa ni, terus kena tahan dan selepas selesai pembedahan, alhamdulillah doktor berjaya keluarkan (sedut) fibroid sepanjang 10cm (kalau tak silap). Ngeri sangat bila teringat perkara ni. Doktor sendiri tunjuk fibroid tu depan mata. Warna putih bentuk macam gumpalan kapas. 



Masa kat hospital lagi Intan dah survey VIVIX untuk bantu cepat revover selepas pembedahan nanti. Memandangkan tarikh majlis persandingan adik Intan 3beradik pada bulan yang sama Intan operate. Rasa sedih sebak segala bermain di fikiran kalau tak dapat nak hadirkan diri.

Supringly, dengan izin Allah, luka pembedahan cepat sangat sembuh dalam 3hari Intan rasa dah kuat. Sampai makcik sedara mara yang datang kenduri semua pelik dan risau tengok Intan ke sana sini macam orang tak sakit je.

Ternyata VIVIX memang sangat membantu untuk baiki sehingga ke peringkat sel. Sebab tu sesiapa yang pernah consume VIVIX pasti mengiyakan apa yang Intan ceritakan ini. Paling premium tapi sangat cepat kesannya. Wajib cuba lagi lagi yang ada masalah sakit, selepas pembedahan. In Shaa Allah membantu cepat revover. Muka pun tak pucat dan rasa cepat sihat. 





Muka masa awal-awal consume Vivix buat pertama kalinya


Jom korang yang nak cuba VIVIX, VITALEA atau suplemen lain dalam Shaklee, meh hubungi untuk Intan bantu. Kita ikhtiar dulu selebihnya kita serahkan kepada Yang Maha Menyembuh


Whatsapp / Call : 013-5958175
📲www.wasap.my/60135958175/nakVitalize

Facebook: Intan Zairine
IG: IntanZairine 

#vivixshaklee #vitaleashaklee #shakleemanjung #shakleeperak #testimonishaklee 


No comments:

Post a Comment